За статистикою 31% співробітників йдуть з місця роботи, пропрацювавши менше 6 місяців. А ще, середньостатистичний працівник лише за півроку починає приносити прибуток компанії до цього компанія, грубо кажучи, інвестує в нього і коли він іде  втрачаєте свої гроші. Це як вкласти кошти у торговий комплекс, а перед відкриттям він розвернувся і пішов від вас.

На перший погляд нічого страшного в цьому немає сучасний ринок праці кишить кадрами і найняти нову людину буде нескладно. Однак навчити її “працювати під себе” буває складніше і затратніше, ніж залишити стару. Тому, через порушення дисципліни, зниження продуктивності або заяву на звільнення не поспішайте відпускати співробітника.

Крок 1

Зрозумійте чому йдуть працівники?

Зазвичай причина у невдоволенні заробітною платою або умовами роботи. Близько 20% йдуть через конфлікти з колективом або керівництвом, і 12-15% з інших причин: переїзд, народження дитини і т.д. Якщо виключити звільнення за власним бажанням, то причина у зниженні показників роботи або порушенні дисципліни.

Крок 2

Що робити, коли працівник звільняється за власним бажанням?

Буде чудово, якщо ви дізнаєтесь про це заздалегідь. Програма Yaware.Timetracker фіксує відвідувані співробітником сайти, і дозволить побачити, якщо він проявляє надмірний інтерес до сайтів пошуку роботи. Крім того, визначальними факторами будуть зміни в поведінці: втрата інтересу в роботі, недбалість до обов'язків, запізнення.

Якщо ви прогавили ці моменти і заява на звільнення вже лежить на вашому столі не поспішайте її підписувати! Ось приблизний алгоритм ваших дій:

  1. дізнайтеся причину звільнення;
  2. якщо вона матеріальна обговоріть очікування працівника;
  3. порівняйте витрати на утримання цього співробітника з витратами на навчання нового;
  4. якщо перший пункт істотно поступається другому обговоріть з працівником нові умови роботи і дійдіть згоди.

Крок 3

Що робити, якщо працівника пора звільнити?

У ситуації, коли програма Yaware.Timetracker виявляє зниження продуктивності (або ви помічаєте це самі), перший логічний висновок звільнити. Однак, ніхто не гарантує вам того, що новий співробітник буде працювати краще. Ба більше, якщо людина, яку ви збираєтеся звільнити, раніше приносила вам прибуток. Для початку зробіть ось що:

  • викличте його на розмову тет-а-тет;
  • покажіть докази зниження його продуктивності (слова “я помітив” і “мені здається” тут не підійдуть; краще показати дані особистої статистики або позицію в рейтингу);
  • підкресліть цінність працівника та небажання його втрачати;
  • дайте кілька тижнів на виправлення ситуації;
  • і тільки в разі ігнорування ваших вимог можете віддавати розпорядження на звільнення.

Крок 4

Психологія звільнення співробітників

Звільнення процес неприємний незалежно від того, йде працівник за власним бажанням чи його звільняють. Іноді, його тримають у компанії через складні життєві обставини, жалість і будь-яка з цих причин призведе до негативних наслідків. Тому, якщо вирішили звільняти, рекомендуємо дотримуватись простих порад.

  • Позитив-негатив-позитив

Базовий принцип в психології, який пом'якшує процес звільнення. Спочатку оцініть сильні сторони людини, розкажіть про те, як вам приємно було з нею співпрацювати. Потім перейдіть до питання звільнення і закінчіть на позитивній ноті.

  • Причина звільнення

Частину негативу намагайтеся доносити м'яко. Не акцентуйте увагу на недоліках, оперуйте фактами говоріть про ті моменти, з якими співробітник не впорався. Ваша промова повинна концентруватися на тому, що працівник хороша людина, але деякі функції йому не під силу.

  • Думка працівника 

Обов'язково дайте йому виговоритися і замість того, щоб вступати в полеміку, уважно слухайте цей монолог може відкрити вам очі на ряд речей у компанії.

  • Підтримка

Закінчуйте розмову на позитивній ноті. Порадьте курси або навчання для підвищення рівня кваліфікації, напишіть рекомендаційний лист і ще раз подякуйте за співпрацю.

Правильно звільнити співробітника так само важливо, як прийняти на роботу

Звільняти чи ні поставте собі це питання перш, ніж прийняти остаточне рішення. Процес звільнення не тільки неприємний, він також призведе до зайвих витрат компанії. Але для зростання і процвітання бізнесу кожна людина повинна займати свою посаду. Це варто розуміти і керівництву, і підлеглим. Якщо не вдалося вирішити проблему особистими розмовами, переведенням на іншу посаду або відпочинком звільняйте співробітника так, щоб він зберіг лояльне ставлення до компанії, закриваючи ваші двері.

Register

Відповісти

Ваша електронна адреса не буде опублікована. Обов'язкові поля позначені *