Бути керівником непросто. Він, як капітан корабля, вибирає напрямок для компанії, прокладає маршрут і підбирає команду для подорожі. Професіоналізм керівника більше проявляється не тоді, коли все добре, а під час шторму — вдалого періоду для помилок і перевірки на міцність.

Реальність буває неприємною. Емоції, міжособистісні відносини й офісна політика спричиняють хаос, в якому люди допускають помилки та приймають шкідливі для компанії рішення.

Ось 7 помилок керівника, використання яких призводить до неприємних наслідків.

Помилка 1 — ви занадто багато працюєте

Буває, що люди використовують підхід «якомога більше», прагнучи першими досягти всього. Ідея в тому, що перепрацювання продемонструють справжню самовідданість справі. Але здогадайтесь що? Лідер, який працює до знемоги, стає менш ефективним та організованим. Якщо це стане звичкою, то відзначиться на команді, підвищиться ризик «вигорання» на роботі.

Намагайтесь дотримуватися звичайного графіку роботи. Підключайте працівників до справи і показуйте команді хороший приклад балансу між роботою та особистим життям. Люди відчувають себе більш впевнено тоді коли зайняті, а не просто спостерігають, як бос перепрацьовує.

Помилка 2 — ви не делегуєте повноваження

Овертайми, про які йшла мова в першому пункті, можуть свідчити про невміння делегувати повноваження. Детальніше про це читайте в книзі Брайана Трейсі. Проблема багатьох керівників в переконанні, що краще за них, не зробить ніхто. Хоча слово «керівник» спільнокореневе з «керувати» — організувати процес і роботу працівників, допомагати й контролювати.

Якщо ви затягуєте з делегуванням повноважень, то ризикуєте виростити команду, яка не буде працювати без вас, без їх няньки. Така помилка також призведе до того, що вам доведеться все робити самостійно, це може не тільки вплинути на ваш авторитет, як керівника, але і спровокувати помилку 1. Чи не краще перервати це замкнене коло?

Помилка 3 — ви не вмієте говорити «я не знаю»

Людям некомфортно, якщо вони чогось не знають, бояться, що втратять авторитет. Навіть найдосвідченіші керівники можуть зіткнутися з питаннями, на які у них немає відповіді. І чим вище положення керівника, тим більше він відсторонений від повсякденних завдань. І тим більша ймовірність, що йому поставлять питання, на яке він не має відповіді. Скажіть «Я не знаю» і запитайте підлеглих: «А що ви думаєте з цього приводу?» або «Що б ви порекомендували?». Це додаткова можливість побудувати довірливі робочі відносини.

Визнання, що ви не знаєте чогось, дає простір для ширшого мислення, демонструє впевненість і готовність вчитися, відкриває можливості для співпраці та інакомислення. Не так соромно зізнатися в незнанні, ніж удавати, що все добре і не намагатися отримати ці знання. Працівники постійно бігають з питаннями до керівника і той, хто стає на цей шлях повинен постійно розвиватися.

Помилка 4 — ви не йдете в ногу з часом

Виходячи з помилки 3, ви вже знаєте що потрібно постійно вчитися — нововведення придумують кожен день. Сучасні знання дозволять прокачати команду, з якою можна і конкурентів обганяти. Або вони зроблять це за вас, якщо будете триматися за старі способи й на всі питання відповідати «ми завжди так робили». Сюди ж відноситься небажання автоматизувати бізнес-процеси. Є безліч сервісів і програм, які полегшують роботу, виконують рутинні завдання: ведуть табель обліку робочого часу, нагадують про завдання і допомагають керувати часом. Віддавши кілька процесів на автоматизацію, ви звільняєте час для розв’язання стратегічних питань.

Помилка 5 — ви приховуєте свої почуття

Ідеальний менеджер — черствий і беземоційний. Це стереотип. Щоб стати лідером, потрібно вміти проявляти деякі емоції. Робота часто супроводжується страхом, занепокоєнням, збудженням або радістю. Якщо у вас виникають сумніви, радьтеся з досвідченими підопічними або новенькими працівниками, вони подивляться з іншого боку на речі, які ви могли не помічати. Персонал буде знати, що їх керівник не сторониться людських почуттів.

Люди довіряють лідерам, яких вважають щирими. Вони не хочуть, щоб ними командував робот. Тому, не соромтеся показувати, що невдачі вас засмучують і радійте успіхам. Будьте доступні, говоріть з командою. Ваша мета — стати лідером та ігнорувати застарілі поради, які вони не працюють.

Помилка 6 — ви не вмієте планувати час

«Симптоми» проблем з тайм-менеджментом легко визначити: регулярні запізнення, затримки після завершення робочого дня. Ваша пунктуальність або спить, або її немає з народження і це вміння потрібно розвивати. Навчіться планувати свій час: використовуйте органайзери, нагадування, програму обліку робочого часу, аркуш паперу і ручку, — в іншому випадку ця помилка призведе до наслідків:

  • втратите вигідні контракти;
  • покажете поганий приклад персоналу;
  • знизиться довіра партнерів до вас і вашу роботу.

Помилка 7 — у вас м'який характер

У фразі «стратити не можна помилувати», як і в роботі керівника, потрібно вміти правильно розставити акценти. Якщо ви не зможете покарати персонал за погану роботу, то співробітники розслабляться і будуть думати, що їм все зійде з рук. Але така твердість характеру повинна бути обґрунтована. Адже, персонал не буде терпіти несправедливі штрафи й санкції. Тримайте баланс.

Надмірна м'якість керівника заважає йому досягати результатів, вимагати здачу якісної роботи. Пізніше це призведе до втрати клієнтів і прибутку, тому, що не вистачить внутрішньої сили «дотиснути» і закрити вигідну угоду.

Робота над помилками керівника

Знайшли у себе хоча б одну помилку? Задумайтеся про те, як її можна усунути. Іноді досить найняти помічника або щиро поговорити зі співробітниками. В інших випадках доведеться повчитися і розвинути в собі якості керівника, якщо ви зацікавлені зберегти цю посаду. Помилки допускає кожен, але не кожен винесе урок і зробить все, щоб це не повторилося. Вам це під силу. Успіху!

 

Register

Ефективний облік часу за комп'ютером

Коментарі закриті.